Суббота, 2024-04-27, 7:52 AMПриветствую Вас Гость | RSS
Изотова Галина Владимировна
Разделы сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 15
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Корисна інформація для батьків


Корисна інформація для батьків

Нерідко в навчанні шестикласників виникають проблеми, хоча діти прагнуть добре вчитися та радувати своїх близьких власними успіхами. Причини поганого навчання шестикласників подекуди сягають корінням початкової школи. По-перше, це слабка навчальна підготовка; по-друге, невміння аналізувати, погане мовлення, слабкі пам'ять і увага; по-третє, небажання примусити себе вчитися, нерозвинена воля. Усі ці проблеми можна розв'язати за умови уважності та терпіння дорослих.

Слід допомагати дитині в навчанні, щоб вона зрозуміла всі подробиці

важкого завдання та сама мала змогу виконати аналогічне, докладно

пояснюючи свої дії.

• Необхідно частіше грати з дитиною в розвиваючі ігри, щоб тренувати її пам'ять, увагу й мислення — відгадувати кросворди, головоломки, шаради.

Потрібно привчати дитину до режиму дня, тим самим розвиваючи її волю й зібраність.

• Допомагати дитині прагнути вдосконалювати свої здібності не тіль­ки в навчанні, але і в інших справах. Що стосується навчання, то нехай учень навчиться в першу чергу сумлінно виконувати домашні завдання, у чому йому допоможе спеціальна пам'ятка.

Пам'ятка «Як готувати домашні завдання»

  • Активно працювати на уроці: уважно слухати та відповідати на запи­тання.         
  •  Якщо щось незрозуміле, не соромитися запитувати. Уважно й докладно записувати завдання з кожного предмета.
  • Учитися користуватися довідниками та словниками, щоб уміти з'ясовувати значення незнайомих слів і висловів.
  • Навчитися знаходити необхідну інформацію з допомогою комп'ютера.
  • Складний матеріал уроку треба повторити того ж дня, щоб відразу закріпити його та запам'ятати.
  • Виконуючи домашнє завдання, слід не лише думати, що треба зробити, а ще й з'ясовувати, з допомогою яких засобів і прийомів цього можна досягти.
  • Не соромитися звертатися по допомогу до дорослого й однокласни­ків.
  • Перед виконанням домашньої роботи слід переконатися в тому, що в щоденнику записані всі завдання.
  • Треба визначити послідовність виконання завдань і час, потрібний для виконання кожного з них.     
  • На письмовому столі має лежати тільки все необхідне для виконання одного завдання, після чого зі столу прибираються вже використані матеріали та готується навчальне приладдя, необхідне для виконання наступного завдання.
  • У процесі підготовки домашнього завдання слід робити перерви.
  •  Вивчаючи заданий матеріал, треба спочатку його зрозуміти, а вже потім запам'ятовувати.
  • Перед виконанням письмової роботи необхідно вивчити всі правила, які можуть стати у нагоді. Читаючи підручник, треба ставити собі запитання за текстом.
  • Дізнаючись про нові поняття і явища, треба пов'язувати їх за змістом із уже відомими.    
  • Велике завдання необхідно розділяти на частини й працювати над кож­ною з них окремо.                           
  • Готуватися до творів і доповідей треба заздалегідь, рівномірно роз­поділяючи навантаження, а не залишати таку відповідальну роботу на останній день.                        
  •  Необхідно вміти користуватися мапами й схемами та використовувати їх під час підготовки усних уроків.
  • Треба складати план усної відповіді й перевіряти себе за ним.

 Метод ключових слів

Цей метод може допомогти дитині під час вивчення великого за обся­гом тексту. Ключовими словами називаються найважливіші слова в абзаці.

Якщо згадуєш ключові слова, то відразу згадуєш, про що сказано в потріб­ній частині тексту.

Під час читання абзацу обирається одне або два ключових (най­важливіших) слова. Після цього обрані слова записуються в необхідній послідовності й до кожного слова ставиться запитання, яке пов'язує його з відповідною частиною тексту Потім два ключових слова треба з'єднати з допомогою питань, у результаті чого створюється ланцюжок, який слід записати й вивчити. Переказуючи заданий текст, спираються саме на цей ланцюжок.                                        

Метод «5П»

Цей метод було розроблено американськими психологами. На їхню думку, метод «5П» дозволяє зосередитися на найголовнішому в досліджу­ваному тексті та допомагає краще його запам'ятати. Цей метод рекомен­дується використовувати під час підготовки усних завдань.

Ось у чому він полягає:

1П — переглянь текст (швидко);

— придумай до нього запитання;

ЗП — познач олівцем найважливіші місця;

— перекажи текст (використовуючи ключові слова);

—переглянь текст повторно.

 

На замітку батькам

• Не перетворюйте виконання дитиною домашніх завдань у засіб кату­вання чи покарання.

• Формуйте позитивну мотивацію виконання домашнього завдання, його далекі перспективи.

• Заохочуйте дитину за добре виконане домашнє завдання, радійте її досягненням, пов'язаним з позитивною оцінкою.

• Допомагайте дитині у виконанні домашнього завдання тільки в над­звичайній ситуації. Не намагайтеся виконувати завдання за свою дитину.

Формуйте в дитині культуру розумової праці, цікавтеся, яку додатко­ву літературу можна використати для якісного виконання домашніх завдань.

Використовуйте можливість додаткових і стимулюючих занять у школі,, аби знизити навчальне навантаження вдома. Консультуйтеся з вчителями - предметниками у разі, якщо ваша дитина зазнає труднощів з підготовкою домашніх завдань.

Пам'ятка для батьків

Навряд чи простий паперовий аркуш із пам'яткою змусить вас іншими очима поглянути на спілкування з вашою дитиною. Але якщо ви люди­на, яка живе не тільки минулим, але й сьогоденням, а ще й намагається заглянути у майбутнє — ця пам'ятка допоможе вам зберегти тепло взаємин з вашою дитиною. Повісьте її у своєму офісі, над своїм робочим столом та іноді аналізуйте, наскільки ви відповідаєте вимогам і правилам цієї пам'ятки.

А ще — іноді читайте рядки вірша, в якому виражене величезне про­хання дитини, що бажає бачити своїх батьків, таких рідних і близьких, хоча б зрідка!

Ваші світлини на її письмовому столі не замінять живого спілкування

з нею!                         

Пам'ятайте, що ваша родина й ваша дитина — це найбільша цінність

вашого життя!                           

Не сподівайтеся на те, що родина нікуди не подінеться, не залишайте її

в списку найбільших і найважливіших справ на потім.

Виразно й доступно поясніть своїй дитині, чому ви змушені працювати

зранку до ночі.

• Познайомте дитину зі своєю роботою: нехай вона відчує, наскільки важлива та значуща ваша присутність для багатьох людей, які працю­ють разом з вами.

Не скаржтеся своїй дитині, розповідаючи про вашу роботу: очікуючи вас з роботи, вона не повинна думати про те, як вам там погано. Розповідайте дитині про свої успіхи й досягнення, демонструйте їй свою вправність.

Намагайтесь робити так, щоб ваше спілкування з дитиною після повернення додому було максимально інтенсивним. Не переносьте ваш робочий безлад на спілкування із власною дити­ною.

Намагайтеся зробити вашу бесіду з дитиною емоційною в позитивному плані.

• Цікавтеся не тільки оцінками в щоденнику, спробуйте оцінити та дові­датися про її справжній стан, враження від прожитого дня, від спілку­вання із друзями й однолітками.

• Якщо вільного часу небагато, витратьте його на знайомство й спілку­вання з її друзями та товаришами.

• Не витрачайте вечори на телевізор, необов'язкові телефонні дзвінки, прибирання та прання, краще обійміть свою дитину й пошепочіться з нею про найважливіше і для неї, і для вас. Вивчайте свою дитину, знайомтеся з її внутрішнім світом вчасно, бій­теся спізнитися!

Не купуйте свою дитину подарунками через ваше запізнення: пройде небагато часу, і вона буде чекати не вас, а подарунок.

• Вчіть вашу дитину традиціям очікування близьких людей додому.

• Нехай це буде вашим гарним, теплим, добрим звичаєм: гарна серветка на столі, запашний чай, затишне світло, приємна музика та батьки, які повертаються до оселі. Така традиція існуватиме й тоді, коли вже батьки чекатимуть своїх дорослих дітей з роботи, аби поспілкуватися з ними... Не обривайте свою дитину на півслові, докладно вислуховуйте її.

• Не відштовхуйте й не відмахуйтеся від неї, дайте можливість обійняти вас, пригорнутися до вас. Це дає дитині емоційний заряд на новий день, нові зустрічі, дарує їй відчуття щастя й упевненості в завтраш­ньому дні. Не позбавляйте дитину цього відчуття!

• Пам'ятайте! Позбавляючи свою дитину радості спілкування з вами сьо­годні, ви позбавляєте себе цієї радості в старості!

 

 Як зберегти здоров'я дитини

П'єр де Кубертен сказав: «О, спорт! Ти — світ!» Сьогодні ми, хто живе у XXI столітті, стверджуємо: «Спорт — це життя!» Ми зберемося для того, щоб ще раз поміркувати над тим, як допомогти собі та нашим дітям навчи­тися продовжувати своє життя.

Анкетування учнів

• Чи займаєшся ти спортом?

Чи подобається тобі займатися спортом?

• Ти займаєшся один чи разом з батьками?

Чи робиш ти зарядку?

• Чи роблять зарядку твої батьки разом із тобою? Які види спорту тобі подобаються найбільше? Чи подобалися тобі уроки фізкультури в початковій школі?

• Яку оцінку з фізкультури ти мав у п'ятому класі?

Яку оцінку з фізкультури ти маєш у шостому класі?

• Чи задоволений ти цією оцінкою?

• Які спортивні гуртки чи секції ти відвідуєш?

• Чи подобається тобі в них займатися?

• Чи хотів (-ла) би ти досягти успіхів у заняттях спортом?

• Які спортивні досягнення ти маєш?

Про яких спортсменів країни та світу ти довідався (-лась) на уроках фізкультури?        

• Кого б ти хотів (-ла) вважати для себе прикладом для наслідування в спорті?

Анкетування батьків

Чи займається ваша дитина спортом?

Чи є ви для неї прикладом для наслідування в заняттях спортом?

Чи вважаєте ви уроки фізичної культури важливими та необхідними

в шкільному розкладі?

• Як ви оцінюєте організацію уроків фізичної культури у вашому класі? Чи підтримуєте ви спортивні захоплення своєї дитини? Чи відвідуєте ви спортивні заходи, в яких бере участь ваша дитина?

• Які спортивні традиції існують у вашій родині? Чи дивитеся ви разом з дитиною спортивні передачі?

• Які види спорту вам подобаються найбільше?

• Які спортсмени є кумирами вашої родини?

• Чи відчуваєте ви гордість за успіхи наших спортсменів?

• Чи виховуєте ви свою дитину в повазі до людей, які приносять славу країні спортивними досягненнями?

Чи хотіли б ви, щоб ваша дитина займалася спортом професійно? Які спортивні заходи необхідно проводити в школі й класі, щоб діти росли фізично здоровими й охоче брали в них участь?

• Яку допомогу ви могли б запропонувати, щоб активізувати спортивно-оздоровчу роботу в класі?

Пам'ятка для учнів (1)

Якщо ти хочеш бути здоровим і успішним сьогодні і завжди, не забувай виконувати ці прості дії, які допоможуть тобі досягти результатів не тільки в збереженні свого здоров'я, але й у навчанні, спілкуванні із друзями та просто в житті:

Прокидайся завжди в один і той самий час!

• Старанно вмивай обличчя й руки, неухильно дотримуйся правил особистої гігієни!

• Ранком і ввечері ретельно чистити зуби!

Проводь достатньо часу на свіжому повітрі, займайся спортом! Роби тривалі прогулянки!

• Одягайся по погоді!

• Роби рухові вправи в перервах між виконанням домашніх завдань!

• Не бійся фізичних навантажень, допомагай вдома по господарству!

• Займайся спортом, учися долати труднощі!

Пам'ятка для учнів (2)

Діти! З кожним роком зростає кількість людей, які втратили зір. Серед них — як дорослі, так і діти.

Людина має дбайливо ставитися до безцінного подарунка природи — зору й берегти його.

Ці правила допоможуть вам: пам'ятайте про те, що вони допоможуть продовжити активну діяльність ваших очей!

• Читайте й пишіть при гарному освітленні!

При яскравому сонячному світлі носіть сонцезахисні окуляри! Не проводьте багато часу біля комп'ютера та телевізора!

• Бережіть свої очі від будь-яких травм!

• Під час виконання завдань, пов'язаних з напругою зору, робіть гімна­стику для очей!

 Вчасно звертайтеся до лікаря!

Не соромтеся носити окуляри, якщо в цьому є необхідність!

Пам'ятка для батьків

Шановні батьки!

Якщо ваші діти вам дорогі, якщо ви хочете бачити їх щасливими, допо­можіть їм зберегти своє здоров'я. Постарайтеся зробити так, щоб у вашій родині заняття фізкультурою й спортом стали невід'ємною частиною спільного дозвілля.

• 3 раннього дитинства виховуйте у своєї дитини звичку займатися фіз­культурою та спортом!

• Поважайте спортивні інтереси та вподобання своєї дитини!

Підтримуйте її бажання брати участь у спортивних заходах класу й школи!

• Самі беріть участь у спортивних заходах класу й школи: це сприяє зміц­ненню вашого авторитету в очах власної дитини! Виховуйте у своїй дитині повагу до людей, що займаються спортом! Розповідайте про свої спортивні досягнення в дитинстві та підлітково­му віці!  Даруйте своїй дитині спортивний інвентар і спорядження!

Власним прикладом демонструйте ставлення до фізкультури й спорту!

• Робіть зі своєю дитиною прогулянки свіжим повітрям усією родиною, походи й екскурсії!

• Радійте успіхам у спорті своєї дитини і її друзів! На почесному місці дома розміщуйте нагороди за спортивні досягнен­ня своєї дитини! Підтримуйте свою дитину в разі невдач, загартовуйте її волю та харак­тер!

 

Комп'ютер у житті школяра

Анкетування учнів

Чи є в тебе вдома комп'ютер? Хто на ньому працює?

Чи дозволяють тобі працювати на комп'ютері? Скільки часу ти проводиш за комп'ютером? Чи тебе контролюють батьки або ж ти проводиш за комп'ютером необ­межений час?

Що ти вмієш робити на комп'ютері? Які комп'ютерні навчальні програми тобі відомі? Що тебе приваблює в роботі на комп'ютері? Що тобі не подобається в спілкуванні з комп'ютером? Чи почуваєшся ти втомленим після роботи за комп'ютером?

Анкетування батьків

Чи боїтеся ви захоплення вашої дитини комп'ютером? Чи змінилася поведінка вашої дитини після того, як вона почала актив­но захоплюватись комп'ютером?

Як ви ставитеся до захоплення дітей комп'ютерними іграми? Чи відвідує ваша дитина комп'ютерний клуб? Чи викликає це у вас тривогу? Чи доводилося вам бувати в комп'ютерному клубі? Чи вважаєте ви за необхідне використовувати комп'ютер на шкільних уроках з різних предметів?

Пам'ятка для батьків з використання дитиною комп'ютера

Щоб батьки могли контролювати користування комп'ютером дити­ною, вони повинні самі хоча б на елементарному рівні вміти ним користуватися. -

Дитина не повинна грати в комп'ютерні ігри перед сном. Кожні 20—30 хвилин роботи за комп'ютером необхідно робити пе­рерву                       

Дитина не повинна працювати за комп'ютером більше 1,5—2 годин. Батьки повинні контролювати придбання дитиною комп'ютерних дис­ків з іграми, аби запобігти шкоді дитячому здоров'ю й психіці. Якщо дитина не має комп'ютера вдома й відвідує комп'ютерний клуб, батьки повинні знати, в якому клубі вона буває та з ким там спілку­ється.

Якщо дитина дуже захоплюється комп'ютером і весь вільний час про­водить у комп'ютерному клубі, необхідно побувати там разом з нею. Якщо дитина використовує комп'ютер безвідповідально, необхідно увести пароль.

 

Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930