Корисна інформація для батьків
Корисна інформація для батьків
Нерідко в навчанні шестикласників виникають проблеми, хоча діти прагнуть добре вчитися та радувати своїх близьких власними успіхами. Причини поганого навчання шестикласників подекуди сягають корінням початкової школи. По-перше, це слабка навчальна підготовка; по-друге, невміння аналізувати, погане мовлення, слабкі пам'ять і увага; по-третє, небажання примусити себе вчитися, нерозвинена воля. Усі ці проблеми можна розв'язати за умови уважності та терпіння дорослих.
Слід допомагати дитині в навчанні, щоб вона зрозуміла всі подробиці
важкого завдання та сама мала змогу виконати аналогічне, докладно
пояснюючи свої дії.
• Необхідно частіше грати з дитиною в розвиваючі ігри, щоб тренувати її пам'ять, увагу й мислення — відгадувати кросворди, головоломки, шаради.
Потрібно привчати дитину до режиму дня, тим самим розвиваючи її волю й зібраність.
• Допомагати дитині прагнути вдосконалювати свої здібності не тільки в навчанні, але і в інших справах. Що стосується навчання, то нехай учень навчиться в першу чергу сумлінно виконувати домашні завдання, у чому йому допоможе спеціальна пам'ятка.
Пам'ятка «Як готувати домашні завдання»
- Активно працювати на уроці: уважно слухати та відповідати на запитання.
- Якщо щось незрозуміле, не соромитися запитувати. Уважно й докладно записувати завдання з кожного предмета.
- Учитися користуватися довідниками та словниками, щоб уміти з'ясовувати значення незнайомих слів і висловів.
- Навчитися знаходити необхідну інформацію з допомогою комп'ютера.
- Складний матеріал уроку треба повторити того ж дня, щоб відразу закріпити його та запам'ятати.
- Виконуючи домашнє завдання, слід не лише думати, що треба зробити, а ще й з'ясовувати, з допомогою яких засобів і прийомів цього можна досягти.
- Не соромитися звертатися по допомогу до дорослого й однокласників.
- Перед виконанням домашньої роботи слід переконатися в тому, що в щоденнику записані всі завдання.
- Треба визначити послідовність виконання завдань і час, потрібний для виконання кожного з них.
- На письмовому столі має лежати тільки все необхідне для виконання одного завдання, після чого зі столу прибираються вже використані матеріали та готується навчальне приладдя, необхідне для виконання наступного завдання.
- У процесі підготовки домашнього завдання слід робити перерви.
- Вивчаючи заданий матеріал, треба спочатку його зрозуміти, а вже потім запам'ятовувати.
- Перед виконанням письмової роботи необхідно вивчити всі правила, які можуть стати у нагоді. Читаючи підручник, треба ставити собі запитання за текстом.
- Дізнаючись про нові поняття і явища, треба пов'язувати їх за змістом із уже відомими.
- Велике завдання необхідно розділяти на частини й працювати над кожною з них окремо.
- Готуватися до творів і доповідей треба заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження, а не залишати таку відповідальну роботу на останній день.
- Необхідно вміти користуватися мапами й схемами та використовувати їх під час підготовки усних уроків.
- Треба складати план усної відповіді й перевіряти себе за ним.
Метод ключових слів
Цей метод може допомогти дитині під час вивчення великого за обсягом тексту. Ключовими словами називаються найважливіші слова в абзаці.
Якщо згадуєш ключові слова, то відразу згадуєш, про що сказано в потрібній частині тексту.
Під час читання абзацу обирається одне або два ключових (найважливіших) слова. Після цього обрані слова записуються в необхідній послідовності й до кожного слова ставиться запитання, яке пов'язує його з відповідною частиною тексту Потім два ключових слова треба з'єднати з допомогою питань, у результаті чого створюється ланцюжок, який слід записати й вивчити. Переказуючи заданий текст, спираються саме на цей ланцюжок.
Метод «5П»
Цей метод було розроблено американськими психологами. На їхню думку, метод «5П» дозволяє зосередитися на найголовнішому в досліджуваному тексті та допомагає краще його запам'ятати. Цей метод рекомендується використовувати під час підготовки усних завдань.
Ось у чому він полягає:
1П — переглянь текст (швидко);
2П — придумай до нього запитання;
ЗП — познач олівцем найважливіші місця;
4П — перекажи текст (використовуючи ключові слова);
5П—переглянь текст повторно.
На замітку батькам
• Не перетворюйте виконання дитиною домашніх завдань у засіб катування чи покарання.
• Формуйте позитивну мотивацію виконання домашнього завдання, його далекі перспективи.
• Заохочуйте дитину за добре виконане домашнє завдання, радійте її досягненням, пов'язаним з позитивною оцінкою.
• Допомагайте дитині у виконанні домашнього завдання тільки в надзвичайній ситуації. Не намагайтеся виконувати завдання за свою дитину.
Формуйте в дитині культуру розумової праці, цікавтеся, яку додаткову літературу можна використати для якісного виконання домашніх завдань.
Використовуйте можливість додаткових і стимулюючих занять у школі,, аби знизити навчальне навантаження вдома. Консультуйтеся з вчителями - предметниками у разі, якщо ваша дитина зазнає труднощів з підготовкою домашніх завдань.
Пам'ятка для батьків
Навряд чи простий паперовий аркуш із пам'яткою змусить вас іншими очима поглянути на спілкування з вашою дитиною. Але якщо ви людина, яка живе не тільки минулим, але й сьогоденням, а ще й намагається заглянути у майбутнє — ця пам'ятка допоможе вам зберегти тепло взаємин з вашою дитиною. Повісьте її у своєму офісі, над своїм робочим столом та іноді аналізуйте, наскільки ви відповідаєте вимогам і правилам цієї пам'ятки.
А ще — іноді читайте рядки вірша, в якому виражене величезне прохання дитини, що бажає бачити своїх батьків, таких рідних і близьких, хоча б зрідка!
Ваші світлини на її письмовому столі не замінять живого спілкування
з нею!
Пам'ятайте, що ваша родина й ваша дитина — це найбільша цінність
вашого життя!
Не сподівайтеся на те, що родина нікуди не подінеться, не залишайте її
в списку найбільших і найважливіших справ на потім.
Виразно й доступно поясніть своїй дитині, чому ви змушені працювати
зранку до ночі.
• Познайомте дитину зі своєю роботою: нехай вона відчує, наскільки важлива та значуща ваша присутність для багатьох людей, які працюють разом з вами.
Не скаржтеся своїй дитині, розповідаючи про вашу роботу: очікуючи вас з роботи, вона не повинна думати про те, як вам там погано. Розповідайте дитині про свої успіхи й досягнення, демонструйте їй свою вправність.
Намагайтесь робити так, щоб ваше спілкування з дитиною після повернення додому було максимально інтенсивним. Не переносьте ваш робочий безлад на спілкування із власною дитиною.
Намагайтеся зробити вашу бесіду з дитиною емоційною в позитивному плані.
• Цікавтеся не тільки оцінками в щоденнику, спробуйте оцінити та довідатися про її справжній стан, враження від прожитого дня, від спілкування із друзями й однолітками.
• Якщо вільного часу небагато, витратьте його на знайомство й спілкування з її друзями та товаришами.
• Не витрачайте вечори на телевізор, необов'язкові телефонні дзвінки, прибирання та прання, краще обійміть свою дитину й пошепочіться з нею про найважливіше і для неї, і для вас. Вивчайте свою дитину, знайомтеся з її внутрішнім світом вчасно, бійтеся спізнитися!
Не купуйте свою дитину подарунками через ваше запізнення: пройде небагато часу, і вона буде чекати не вас, а подарунок.
• Вчіть вашу дитину традиціям очікування близьких людей додому.
• Нехай це буде вашим гарним, теплим, добрим звичаєм: гарна серветка на столі, запашний чай, затишне світло, приємна музика та батьки, які повертаються до оселі. Така традиція існуватиме й тоді, коли вже батьки чекатимуть своїх дорослих дітей з роботи, аби поспілкуватися з ними... Не обривайте свою дитину на півслові, докладно вислуховуйте її.
• Не відштовхуйте й не відмахуйтеся від неї, дайте можливість обійняти вас, пригорнутися до вас. Це дає дитині емоційний заряд на новий день, нові зустрічі, дарує їй відчуття щастя й упевненості в завтрашньому дні. Не позбавляйте дитину цього відчуття!
• Пам'ятайте! Позбавляючи свою дитину радості спілкування з вами сьогодні, ви позбавляєте себе цієї радості в старості!
Як зберегти здоров'я дитини
П'єр де Кубертен сказав: «О, спорт! Ти — світ!» Сьогодні ми, хто живе у XXI столітті, стверджуємо: «Спорт — це життя!» Ми зберемося для того, щоб ще раз поміркувати над тим, як допомогти собі та нашим дітям навчитися продовжувати своє життя.
Анкетування учнів
• Чи займаєшся ти спортом?
Чи подобається тобі займатися спортом?
• Ти займаєшся один чи разом з батьками?
• Чи робиш ти зарядку?
• Чи роблять зарядку твої батьки разом із тобою? Які види спорту тобі подобаються найбільше? Чи подобалися тобі уроки фізкультури в початковій школі?
• Яку оцінку з фізкультури ти мав у п'ятому класі?
• Яку оцінку з фізкультури ти маєш у шостому класі?
• Чи задоволений ти цією оцінкою?
• Які спортивні гуртки чи секції ти відвідуєш?
• Чи подобається тобі в них займатися?
• Чи хотів (-ла) би ти досягти успіхів у заняттях спортом?
• Які спортивні досягнення ти маєш?
Про яких спортсменів країни та світу ти довідався (-лась) на уроках фізкультури?
• Кого б ти хотів (-ла) вважати для себе прикладом для наслідування в спорті?
Анкетування батьків
Чи займається ваша дитина спортом?
Чи є ви для неї прикладом для наслідування в заняттях спортом?
Чи вважаєте ви уроки фізичної культури важливими та необхідними
в шкільному розкладі?
• Як ви оцінюєте організацію уроків фізичної культури у вашому класі? Чи підтримуєте ви спортивні захоплення своєї дитини? Чи відвідуєте ви спортивні заходи, в яких бере участь ваша дитина?
• Які спортивні традиції існують у вашій родині? Чи дивитеся ви разом з дитиною спортивні передачі?
• Які види спорту вам подобаються найбільше?
• Які спортсмени є кумирами вашої родини?
• Чи відчуваєте ви гордість за успіхи наших спортсменів?
• Чи виховуєте ви свою дитину в повазі до людей, які приносять славу країні спортивними досягненнями?
Чи хотіли б ви, щоб ваша дитина займалася спортом професійно? Які спортивні заходи необхідно проводити в школі й класі, щоб діти росли фізично здоровими й охоче брали в них участь?
• Яку допомогу ви могли б запропонувати, щоб активізувати спортивно-оздоровчу роботу в класі?
Пам'ятка для учнів (1)
Якщо ти хочеш бути здоровим і успішним сьогодні і завжди, не забувай виконувати ці прості дії, які допоможуть тобі досягти результатів не тільки в збереженні свого здоров'я, але й у навчанні, спілкуванні із друзями та просто в житті:
Прокидайся завжди в один і той самий час!
• Старанно вмивай обличчя й руки, неухильно дотримуйся правил особистої гігієни!
• Ранком і ввечері ретельно чистити зуби!
Проводь достатньо часу на свіжому повітрі, займайся спортом! Роби тривалі прогулянки!
• Одягайся по погоді!
• Роби рухові вправи в перервах між виконанням домашніх завдань!
• Не бійся фізичних навантажень, допомагай вдома по господарству!
• Займайся спортом, учися долати труднощі!
Пам'ятка для учнів (2)
Діти! З кожним роком зростає кількість людей, які втратили зір. Серед них — як дорослі, так і діти.
Людина має дбайливо ставитися до безцінного подарунка природи — зору й берегти його.
Ці правила допоможуть вам: пам'ятайте про те, що вони допоможуть продовжити активну діяльність ваших очей!
• Читайте й пишіть при гарному освітленні!
При яскравому сонячному світлі носіть сонцезахисні окуляри! Не проводьте багато часу біля комп'ютера та телевізора!
• Бережіть свої очі від будь-яких травм!
• Під час виконання завдань, пов'язаних з напругою зору, робіть гімнастику для очей!
Вчасно звертайтеся до лікаря!
Не соромтеся носити окуляри, якщо в цьому є необхідність!
Пам'ятка для батьків
Шановні батьки!
Якщо ваші діти вам дорогі, якщо ви хочете бачити їх щасливими, допоможіть їм зберегти своє здоров'я. Постарайтеся зробити так, щоб у вашій родині заняття фізкультурою й спортом стали невід'ємною частиною спільного дозвілля.
• 3 раннього дитинства виховуйте у своєї дитини звичку займатися фізкультурою та спортом!
• Поважайте спортивні інтереси та вподобання своєї дитини!
Підтримуйте її бажання брати участь у спортивних заходах класу й школи!
• Самі беріть участь у спортивних заходах класу й школи: це сприяє зміцненню вашого авторитету в очах власної дитини! Виховуйте у своїй дитині повагу до людей, що займаються спортом! Розповідайте про свої спортивні досягнення в дитинстві та підлітковому віці! Даруйте своїй дитині спортивний інвентар і спорядження!
Власним прикладом демонструйте ставлення до фізкультури й спорту!
• Робіть зі своєю дитиною прогулянки свіжим повітрям усією родиною, походи й екскурсії!
• Радійте успіхам у спорті своєї дитини і її друзів! На почесному місці дома розміщуйте нагороди за спортивні досягнення своєї дитини! Підтримуйте свою дитину в разі невдач, загартовуйте її волю та характер!
Комп'ютер у житті школяра
Анкетування учнів
Чи є в тебе вдома комп'ютер? Хто на ньому працює?
Чи дозволяють тобі працювати на комп'ютері? Скільки часу ти проводиш за комп'ютером? Чи тебе контролюють батьки або ж ти проводиш за комп'ютером необмежений час?
Що ти вмієш робити на комп'ютері? Які комп'ютерні навчальні програми тобі відомі? Що тебе приваблює в роботі на комп'ютері? Що тобі не подобається в спілкуванні з комп'ютером? Чи почуваєшся ти втомленим після роботи за комп'ютером?
Анкетування батьків
Чи боїтеся ви захоплення вашої дитини комп'ютером? Чи змінилася поведінка вашої дитини після того, як вона почала активно захоплюватись комп'ютером?
Як ви ставитеся до захоплення дітей комп'ютерними іграми? Чи відвідує ваша дитина комп'ютерний клуб? Чи викликає це у вас тривогу? Чи доводилося вам бувати в комп'ютерному клубі? Чи вважаєте ви за необхідне використовувати комп'ютер на шкільних уроках з різних предметів?
Пам'ятка для батьків з використання дитиною комп'ютера
Щоб батьки могли контролювати користування комп'ютером дитиною, вони повинні самі хоча б на елементарному рівні вміти ним користуватися. -
Дитина не повинна грати в комп'ютерні ігри перед сном. Кожні 20—30 хвилин роботи за комп'ютером необхідно робити перерву
Дитина не повинна працювати за комп'ютером більше 1,5—2 годин. Батьки повинні контролювати придбання дитиною комп'ютерних дисків з іграми, аби запобігти шкоді дитячому здоров'ю й психіці. Якщо дитина не має комп'ютера вдома й відвідує комп'ютерний клуб, батьки повинні знати, в якому клубі вона буває та з ким там спілкується.
Якщо дитина дуже захоплюється комп'ютером і весь вільний час проводить у комп'ютерному клубі, необхідно побувати там разом з нею. Якщо дитина використовує комп'ютер безвідповідально, необхідно увести пароль.
|